コアヴィジョンとは?

What is Core Vision? 

 

ふつうのわたしのままでかわいくあれる化粧品

Cosmetics for making me look cute while keeping my natural looks 

 

2004年日本で創業、美容サロン経営メーカー、プロデュース化粧品です。

弊社美容サロンに関わってくださっている

Core Vision is cosmetics produced by a beauty salon operator, founded in 2004 in Japan. 

 

■弊社日本にある美容サロンに長く通われる、こだわりの高い顧客様の更なるご要望

■美容のプロである施術者の喜びと豊かさへのご要望

にお応えしプロデュース、美容へのこだわりと楽しさを商品に、ギュッと詰め込みました。

Responding to

■ Further demands by customers long patronizing beauty salons in Japan with consistent preferences and

■ Demands by professional beauty practitioners seeking for joy and betterment

involved in our beauty salons, we produce products in which preferences and joy for beauty are squeezed.  

 

  1. こだわり① 日本でのサロン経営での実体験をもとに、長く通ってくださる顧客様に反響が良かった成分   

1) Preference 1: Based on our actual experiences in beauty salon management in Japan, components that acquired good responses from our long-time customers   

 

多くの人の美に触れてきて、弊社の実体験をもとに、

顧客様に喜んで頂けたと感じた成分や化粧品の性質などを取り入れました。

需要のある成分を取り入れることはもちろんですが、世界には、知られていないだけで素晴らしい成分がまだまだ眠っています。視野を広げて、世界の素晴らしい成分を開拓し、取り入れてまいります。

Based on our actual experience through perceiving the beauty of many customers,

we have incorporated components and cosmetic characteristics that we felt have satisfied our customers. 

Besides incorporating components demanded by the customers, there are still many unknown yet superb components in the world. Widening our view, we will explore and incorporate such excellent components. 

 

  1. こだわり② 美しさと至福の美容時間は、世界の情勢に踊らされずに生きる

サロンの顧客様としても、サロンの施術者側としても人生において、美しさを保つための美容時間を削られることがあります。

2) Preference 2: The time we spend for seeking beauty is not affected by global situation. 

As a customer or practitioner of a beauty salon, we may face situations where we need to cut off the precious time for maintaining that beauty. 

 

・妊娠、出産、子育て

・Pregnancy, childbirth, child care 

・思わぬ病気、けが

・Unexpected disease, injury 

・介護

・Nursing

・仕事の変化、スタッフの退職、独立、

・Work change, staff retirement, self-dependence 

・時間が確保できない

・Unavailability of time

・流行性疾患の流行

・Outbreak of epidemic disease 

 

様々なことが私たちの人生には、自分の思いとは裏腹に起きてくることがあります。

Various things happen during our life against our expectations.

また、サロンの先生方は世界でたった一人の存在であり、誰も代わりになることは出来ません。

Also, a salon practitioner is the sole being in the world, who cannot be replaced by anyone.

そんな大好きなサロンや先生が、顧客様の充実した人生には、必要不可欠だと感じていらっしゃると弊社はおもいます。

We believe that customers feel that such a salon practitioner is indispensable for their substantial life.

そんな時、大切な顧客様の美しさを守り、守られたいと願う顧客様との絆を繋いでいけるようプロデュースさせて頂いております。

We produce our products so as to protect the beauty of your precious customers and build bonds with their wish to be protected.

コアヴィジョンの商品は、サロンケアとしてご使用頂けますが、サロンに通えない顧客様へ、

アドバイスをメインとして、施術者側、顧客様側がご自宅での使用方法をアドバイスするだけでも、美しさを保てるようイメージをしてプロデュースしております。

The products of Core Vision can be used in salon care by a practitioner, and also for keeping the beauty by those who cannot visit salon, by using them at home following our advice on how to use them. 

 

こだわり3 スペック(※1知名度、受賞歴、希少性、販売数など)以上に、楽しい化粧品でありたい

3) Preference 3: We aim at providing fun cosmetics rather than specifications (*1 reputation, history of awards, rarity, sales numbers etc.).   

 

化粧品とは、毎日使用するものだと弊社はおもいます。

そして、化粧品の良さを体感するには、継続が必要だとおもいます。

毎日継続するには楽しさこそ、継続したくなることへの鍵だと弊社は感じます。

We believe cosmetics are things that are daily used.  

To feel the merit of cosmetics, continuation is needed.  

We believe fun is the key for continuing the use every day.

 

だからこそ、弊社は【楽しさ】を追求します。

Therefore, we pursue fun

ジェットコースターのような刺激的な、楽しさではないかもしれません。

It may not be the fun and excitement like riding on a roller coaster. 

例えるなら、お日様を浴びたり、季節の花をみて溢れるような

もっと、優しく落ち着いた、当たり前の日常に感謝するような、楽しさだとおもいます。

To use a metaphor, the fun is like the joy we feel when we luxuriate in the sunshine, see seasonal flowers; the gentle and calm feeling appreciating the ordinary everyday life. 

 

また、化粧品は成分や製造についてのスペック(※1知名度、受賞歴、希少性、販売数など)

を求められているように感じることがあります。

Specifications (*1 reputation, history of awards, rarity, sales numbers, etc.) are sometimes asked about the components and production of cosmetics. 

化粧品のスペック(※1)は確かに重要だと思います。

Certainly, specifications (*1) of cosmetics are important. 

しかし、人間の魅力もスペック(※1)だけでは、はかれないのと同じで、

スペック(※1)以上に魅力と実力を備えていながら、まだ世に広まっていない素晴らしい成分や化粧品が世の中には、たくさんあると弊社は感じております。

However, like a person whose charm cannot be evaluated only by the specifications (*1), we believe there are many scarcely known components and cosmetics in the world that are more fascinating and effective than what appears in their specifications (*1). 

スペック(※1)だけでは、わからない。化粧品の魅力、楽しさもお届けします。

We deliver you the attractiveness and fun of cosmetics, which cannot be delivered only with specifications (*1). 

 

一日のはじまり、一日の途中、一日の終わりに

At the start of a day, in the middle of a day, at the end of a day, 

泡立つ楽しさ、肌が潤う楽しさ、髪がつやめく楽しさ。

the joy of making foam, the joy of feeling your skin being moistened, the joy of seeing your hair shining. 

大切な人達と行うホームケア時間の楽しさetc…

The joys of enjoying the hour of home care together with your precious family, etc.  

 

そんな、普通の当たり前の日常の中に、溢れる楽しさを。

美容時間を通して今より少し毎日が楽しくなれるよう

プロデュースさせて頂いております

The overflowing fun in such regular and ordinary everyday life. 

We produce our products so as to help you have a more fun day via the joy of cosmetic treatment. 

 

4)こだわり4  お水へのこだわり

4) Preference 4: Special water 

 

オリジナルの水を配合。(※製品により配合の無いものもございます)

Original water is combined. (*There are articles that do not contain water.) 

抽出方法に大変手間のかかるお水を採用しております。

The water used is extracted via a time-consuming method.

商品ごとに適した濃度に調節希釈し、配合させて頂いております。

It is diluted to a concentration appropriate to each article and combined.

原液は日本国内において、飲み水としての許可も頂いているお水になります。

The undiluted solution is approved as drinking water in Japan.

製作に、とても手間のかかる、大変貴重なお水を希釈配合させて頂いており、

こちらのお水の、化粧品としての取り扱いは弊社、㈲秀和が、独占契約を締結させて頂いております。

We are diluting and combining the very precious water prepared in a manner that consumes much time. 

We, SYUUWA Inc., have an exclusive contract in using the water for cosmetics. 

弊社製品に仕上げた際に、顧客様からとても好評であり、不思議なお水と弊社は感じております。

Our articles so prepared are highly well received by our customers, making us feel that it is mysterious water.

 

5)こだわり5 防腐効果を天然由来成分などで実現!(※製品により異なります)

5) Preference 5: Preservative efficacy achieved with naturally derived components (*Depending on product) 

 

アミノ酸系成分、茶カテキン、植物の根のエキスなどで、防腐効果を確保!

  詳しくは、製品の裏面でご確認くださいませ。

天然成分が大好きな方に、喜んで頂けるラインナップを、ご用意させて頂いております。

Preservative efficacy is obtained with amino acid-based component, tea catechin, plant root extract, and others. 

Please check the labeling at the back of the product. 

A lineup for customers having special liking for natural components, is available. 

 

例】マイスナーフレッシュエッセンス 全成分

Example: All components Misner Fresh Essence   All components

水、a-アルブチン、乳酸桿菌/ワサビ根発酵エキス、BG,パルミチン酸アスコルビリン酸Na,アルギニン、ポリビニルピロリドン、サンザシエキス、タイソウエキス、グレープフルーツ果実エキス、リンゴ果実エキス、ライム果汁、ムラサキ根エキス、オレンジ果汁、レモン果汁、フラーレン

Water, α-arbutin, lactobacillus/fermented Japonica Wasabia root extract, BG, Sodium ascorbyl palmitate, arginine, polyvinylpyrrolidone, Crataegus Cuneata Fruit Extract, Zizyphus Jujuba Fruit Extract, citrus paradisi (grapefruit) fruit extract, apple fruit extract, lime juice, Lithospermum officinale root extract, orange juice, lemon juice, fullerene 

 

販売店・販売代理店をご希望の方へ

If you like to become our vendor/distributor

 

弊社、コアヴィジョン商品にご興味、ご検討いただきまして、感謝申し上げます。

Thank you very much for taking an interest in and considering Core Vision products.  

弊社商品は、エステサロン、美容室などのサロンの先生方が顧客様のご相談にお応えしながらお取り扱いして頂くことを想定し、インターネット等での販売はせず、サロン専売品として扱うことをイメージし誕生いたしました。

そういったサロン様方へ卸販売、導入後のアフターケアをしてくださる会社様におすすめかとおもいます。

美容サロンにご来店されます顧客様は、大変美意識が高く、使用方法をある程度、きちんと守りアドバイスに忠実にケアをして頂ける方が非常に多いです。また、各サロンの先生方が個人個人の方と向き合って頂くことで、サロンでの美容商品販売は、アフターケアも行き届いていることが、ほとんどですので、大きなクレームになることが少なく、リピート率も高く顧客満足度も高いであろうと想定しております。

We created our products to be sold not via online, etc. but only at esthetic and beauty salons, where professional esthetician or beautician advises the usage responding to question and trouble claimed from each of their customers.  

Our articles are suitable for wholesale companies that sell goods to such salons and provide after-sales services.  

Customers visiting a beauty salon have a high sense of beauty, and a very large proportion of them follow the method of application and advice to a certain degree in using beauty care products. Moreover, most professionals in salons readily respond to each customer and provide thorough after-sales services. Thus, we assume that there will be almost no cases of serious complaint and our products will gain high level of satisfaction from customers and high repeat rate. 

また、コアヴィジョンの商品は、サロン内での施術用化粧品としてご使用も可能、またお客様にご自宅でご愛用いただきアドバイスするだけのホームケア商品としとも使用可能といったように、サロンの経営状態に合わせてご使用できるような商品に仕上げております。

The articles of Core Vision are prepared so that they can be used in a salon as professional cosmetics as well as at home as personal cosmetics based on advice from a professional. Each salon can decide the usage depending on its business conditions.  

 

地域で活躍されております、サロンの先生方は大変勉強熱心で真面目で素晴らしい方がほとんどです。

Almost all professionals taking an active part in a local salon are hardworking, honest, and splendid people. 

そういった方々の存在は、貴重でありその国の地域の美や健康を支えている大切な存在です。

Their presence is highly precious and indispensable for keeping beauty and health in the region and country. 

弊社商品を必要としてくださる先生方へ届けて頂き、そんな先生方の更なるご活躍のサポートまたサロン経営を商品卸後もサポートして頂くことが楽しいと感じていらっしゃる企業様、企業オーナー様と永くお付き合いさせて頂けましたら嬉しく思います。よろしくお願い申し上げます。

We would be very pleased if we can build long ties with those of you who are a company or company owner that will enjoy and feel joy in distributing our products to professionals who need them, and providing after-sales services and supports to the professionals for further activities and salon management.  

 

有限会社 秀和(シュウワ)

SYUUWA Inc.

本社:日本 茨城県土浦市木田余東台2-4-12

電話:029-896-3648/029-824-3536

資本金:300万円

設立:1998年6月30日

SYUUWA Inc.

Head office: 2-4-12 Kidamarihigashidai, Tsuchiura, Ibaraki, Japan 

Telephone: 029-896-3648 / 029-824-3536

Capital: 3 million JPY 

Foundation: June 30, 1998

 

会社経歴:

■中古車販売、飲食業、不動産賃貸業を事業として創業、代表取締役に塚本秀明が就任。

■2014年 個人自営業として活動していた、美容業を営む実子夫婦の事業を会社事業に統合、

       義理娘である塚本晴香が、代表取締役に就任

■2019年 法人として、茨城県知事より化粧品製造販売業を取得

Company history:

■Founded as a company engaging in used car sales, restaurant business and real estate rental business. Tsukamoto Hideaki became the representative director.  

■2014: The private beauty salon business run by Hideaki’s son and his wife was merged into the company. Hideaki’s daughter in law, Tsukamoto Haruka, became the representative director. 

■2019: As a corporation, an approval was obtained from the governor of Ibaraki Prefecture for manufacturing and selling cosmetics. 

 

代表取締役 塚本晴香

1986年生まれ

Representative director: Tsukamoto Haruka

Born in 1986

■母が個人美容室を営む家に生まれる。

■Born to a family where mother ran a private beauty salon

■12歳より、七五三、成人式などの美容補助技術を学ぶ

■At the age of 12, started to learn assistive technology of cosmetology, such as for celebration of Shichi-Go-San festival, and coming-of-age ceremony 

■12歳の時に、家族の病気、入院などを通し、健康であることの素晴らしさを感じる

■At the age of 12, felt the wonder of being healthy facing illness and hospitalization of family member

■20歳 国家資格、美容師免許の取得

■At the age of 20, obtained the national license of cosmetology 

■22歳 美容師スタイリストとして活動

■At the age of 22, started working as a stylist

■23歳 現在の夫であり、弊社代表を務める塚本篤と結婚

■At the age of 23, married Tsukamoto Atsushi, the director of our company 

■26歳 第4回JEEC大会 ナチュラルアイラッシュ部門グランプリ受賞

     エステサロン giorich chiffon開業

■At the age 26, won the grand prix in the natural eyelash sector in the Fourth JEEC Competition

     Started an esthetic salon “giorich chiffon”

■27歳 ㈲秀和 代表取締役に就任、美容事業を会社に統合

■At the age of 27, became the representative director of SYUUWA Inc. Merged the beauty salon business into the company

■28歳 第8回ミセス日本グランプリ 協賛、審査員として参加

■At the age of 28, cosponsored the Eighth Mrs. Japan Grand Prix and acted as a judge

■30歳 第1子出産

■At the age of 30, gave birth to the first child 

■31歳 第2子出産、展示会式アパレル販売業開始

■At the age of 31, gave birth to the second child. Started exhibition-style apparel product sales

■33歳 法人として化粧品製造販売業取得

     オリジナルブランド”コアヴィジョン”プロデュース開始

■At the age of 33, obtained an approval for manufacturing and selling cosmetics as a corporation 

     Original brand “Core Vision” production start